Jakie leki na ból brzucha?

Ból brzucha jest zazwyczaj niegroźnym objawem, który szybko mija. Jeżeli organizm jest zdrowy i silny, to dosyć szybko powinien sobie z tym poradzić.

Przyczyny bólu brzucha

Czasami jednak przyczyną są zaburzenia czynności narządów układu pokarmowego. Najczęściej wymienia się owrzodzenie, stany zapalne lub nadwrażliwość trzewną. Przewlekły ból brzucha powoduje bardzo duże zmęczenie oraz dyskomfort. Praktycznie nie da się w ten sposób normalnie funkcjonować, dlatego dochodzą stany depresyjne i obniżenie pewności siebie. Problem mogą rozwiązać tabletki na ból brzucha, które działają praktycznie od razu. Kobiety często je stosują na ból brzucha podczas okresu.

Co zawierają leki na ból brzucha?

Preparaty zawierają przede wszystkim metamizol sodowy, który działa przeciwgorączkowo oraz przeciwbólowo. Należy jednak pamiętać, że takie leki są przeznaczone jedynie dla osób dorosłych i nie powinny być przyjmowane zbyt często, ponieważ mogą zaszkodzić organom wewnętrznym. Po kilku dniach objawy powinny same ustąpić, jeżeli cały czas się utrzymują to należy jak najszybciej odwiedzić lekarza specjalistę, który ustali odpowiedni plan leczenia. W przypadku, gdy za ból brzucha odpowiedzialne są wrzody to pojawiają się też takie objawy jak: gorączka, skurcze, utrata wagi oraz krew lub ropa w stolcu. Jest to niebezpieczne dla życia, dlatego nie wolno leczyć się na własną rękę. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na dokładne miejsce występowania dolegliwości oraz konsystencję stolca. Postawienie diagnozy jest możliwe po wykonaniu badań i przeprowadzeniu wywiadu lekarskiego.